نتایج جستجو برای عبارت :

حقائق فی دقائق

بسم الله الرحمن الرحیم
دانلود مستند جذاب "حقائق فی دقائق"
موضوع این قسمت:
أماکن غریبة قد تکون أغرب من مثلث برمودا
 
سفارش انیمیشن، فیلم، سریال، سخنرانی، مستندهای عربی و...
شماره 09160926648 تنها در واتس اپ
دانلود در ادامه مطلب
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیم
دانلود مستند جذاب "حقائق فی دقائق"
موضوع این قسمت:
سلاح کوریا الشمالیة لتدمیر الحضارة الامریکیة ' تعرف على القنبلة المغناطیسیة '
 
سفارش انیمیشن، فیلم، سریال، سخنرانی، مستندهای عربی و...
شماره 09160926648 تنها در واتس اپ
دانلود در ادامه مطلب
ادامه مطلب
شیخ خلیل شقیر (مفتی بعلبک و بقاع) در ملاقاتی با (شهید) سید (محمد باقر) صدر گفت: 
دچار خستگی می‌شوم پس (به همین دلیل) مطالعه، خواندن و نوشتن را رها می‌کنم بلکه شاید هر کاری را رها کنم. برای (رهایی از) این حالت چه کنم؟
شهید صدر در پاسخ گفت:
کسی که دسیسه‌ها، توطئه‌ها، شیطنت‌ها، بدگویی‌ها و وارونه نمایی‌ها که بر (ضد) مبادی اسلام انجام می‌شود را می‌بیند، چگونه نشستن و رها کردن مطالعه و کار جدی و بی وقفه، برایش گوارا می‌باشد؟»
محمد باقر الصدر؛ الس
دربارۀ یک مقاله
علیت تعبیر مشترکی است که برای دو جور تاثیر در ایجاد یک پدیده به‌کار می‌رود؛ از این رو علل را به دو قسم تقسیم کرده‌اند، علل معده و علل حقیقی. علل معده درون عالم ماده مقدمات پدیدآمدن یک پدیدۀ مادی را مهیا می‌کنند و منظور از علل حقیقی، وجود‌هایی (حقائقی، تجلیاتی) با شدت بیشتر است که حقائق مرتبه پایین‌تر را ایجاد (افاضه، متجلی) می‌کنند. مکانیک کوانتومی از پدیده‌هایی صحبت کرده که می‌توانند چند تعین -هر کدام با احتمالی- داشته
دربارۀ یک مقاله
علیت تعبیر مشترکی است که برای دو جور تاثیر در ایجاد یک پدیده به‌کار می‌رود؛ از این رو علل را به دو قسم تقسیم کرده‌اند، علل معده و علل حقیقی. علل معده درون عالم ماده مقدمات پدیدآمدن یک پدیدۀ مادی را مهیا می‌کنند و منظور از علل حقیقی، وجود‌هایی (حقائقی، تجلیاتی) با شدت بیشتر است که حقائق مرتبه پایین‌تر را ایجاد (افاضه، متجلی) می‌کنند. مکانیک کوانتومی از پدیده‌هایی صحبت کرده که می‌توانند چند تعین -هر کدام با احتمالی- داشته
مامان اومده دنبالم، علی رو بردیم مطب دکتر
بچه بغل، خواستم دکمه آسانسور رو با منتها الیه پشتیِ چادرم بزنم، مث بت من اومده جلو میگه تو دست نزن! بذار من با دستکش دکمه رو میزنم!
موقع باز کردن در آسانسور باز میگه صبرکن صبرکن من باز کنم!
رفتیم بالا، دستگیره ی در رو گرفته بازکرده، میگه مگه نگفتم تو دست به جایی نمال ؟!

بعد دقائق!
نشستیم تو اتاق انتظار، علی زده به غن غن، مامان میگه علی رو بده بغل من!
میگم مامان! اون دستکشای سفیدِ پارچه ایِ شما، خودش اصلِ
بسم الله الرحمن الرحیم
دانلود مستند کوتاه و جذاب "متع عقلک"
موضوع این قسمت:
25 حقیقة مذهلة لم تکن تعرفها قبل 6 دقائق فقط من الان !!
 
سفارش انیمیشن، فیلم، سریال، سخنرانی، مستندهای عربی و...
شماره 09160926648 تنها در واتس اپ
دانلود در ادامه مطلب
ادامه مطلب
درمذمت گردوخاک کردن و کاغذبادبازی
گفتن یعنی به‌ظهور رساندن، یعنی دمیدن هویتی معنایی از مرتبۀ ذوق در ساختی واژه‌ای در مرتبۀ زبان. شنفتن یعنی فهم مفاهیم ذهنی از روی واژگان زبانی به‌امید دریافتن معانی ذوقی مقصود گوینده. واژگان تنها صورت‌های زبانی‌اند و مفاهیم نیز اعتباریاتی ذهنی. ارزش صورت‌های زبانی به دلالتشان به مفاهیم و ارزش مفاهیم به دلالتشان به حقائق است. مفاهیمی که تجلی‌ای از حقائق عالم وجود باشند، با هم مرتبطند، همانطور که مرات
درمذمت گردوخاک کردن و کاغذبادبازی
سجاد- گفتن یعنی به‌ظهور رساندن، یعنی دمیدن هویتی معنایی از مرتبۀ ذوق در ساختی واژه‌ای در مرتبۀ زبان. شنفتن یعنی فهم مفاهیم ذهنی از روی واژگان زبانی به‌امید دریافتن معانی ذوقی مقصود گوینده. واژگان تنها صورت‌های زبانی‌اند و مفاهیم نیز اعتباریاتی ذهنی. ارزش صورت‌های زبانی به دلالتشان به مفاهیم و ارزش مفاهیم به دلالتشان به حقائق است. مفاهیمی که تجلی‌ای از حقائق عالم وجود باشند، با هم مرتبطند، همانطور که
نویسندگان تفسیر تا قرن ۱۴ هجرى
اولین کتاب تفسیر
اولین کسى که کتاب در تفسیر نوشت در زمان تابعین سعید بن جبیر متوفى سال ۴۶ هجرى است که قتاده او را داناترین تابعین در تفسیر می‌داند و سیوطى آن را در کتاب «اتقان» نقل می‌کند.
قرن دوم
ابو محمّد اسماعیل بن عبد الرحمن کوفى قرشى متوفى سال ۱۲۷ هجرى دومین کسى است که تفسیر نوشت و سیوطى آن را بهترین تفسیر معرفى می‌کند.
سپس محمّد بن سائب کلبى متوفى سال ۱۴۶ تفسیرى بزرگ و جامع نوشت.
ابن ندیم می‌گوید: ابوحم
نام کتاب: #خون‌مردگی | نویسنده: #الهام_فلاح | #نشر_چشمه | ۲۲۴ صفحه.الهام‌فلاح در این کتاب به زیبایی از لهجه و توصیف استفاده کرده است، او حتی در انتخاب اسامی با ظرافت خیلی خاصی پیش رفته و این یعنی با یک کتاب همه چی تمام روبرو هستیم که اصلا خسته کننده نیست.."انتظار" اصلی ترین حرف این کتاب است، و شاید بشود گفت تمام حرف کتاب و تنها حرف کتاب. رمان سه مقطع زمانی را به زیبایی تمام ترسیم می کند: جنگِ سال ۶۷، پس از جنگ در سال ۷۰، سال ۹۰ در تهران و بغداد..مرز د
یکی از کارهای مهم نخبگان و خواص، تبیین است؛ حقائق را بدون تعصب روشن کنند؛ بدون حاکمیت تعلقات جناحی و گروهی و بر دل آن گوینده. اینها مضر است. جناح و اینها را باید کنار گذاشت.باید حقیقت را فهمید.در جنگ صفین یکی از کارهای مهم جناب عمار یاسر تبیین حقیقت بود. چون آن جناح مقابل که جناح معاویه بود، تبلیغات گوناگونی داشتند. همینی که حالا امروز به آن جنگ روانی می‌گویند، این جزو اختراعات جدید نیست، شیوه‌هایش فرق کرده؛ این از اول بوده. خیلی هم ماهر بود
 
مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد حسین اصفهانى- رضوان الله علیه- در این باره قصیده مخمسى دارد که ما چند فقره از آن را در اینجا ذکر مى‏کنیم:
صبا به شهریار من بشیر وار مى‏رسد         چه بلبلان خوش نواز لاله‏ زار مى‏رسد
بیا تو اى صبا که از تو بوى یار مى‏رسد         نوید وصل یار من زهر کنار مى‏ رسد
 خوش آن دمى که بینمش نشسته در کنار من‏ صبا درود بیکران بحیث یملأ الفضا         بکن نثار آستانه على مرتضى‏ولى کارخانه قدر مهیمن قضا         محیط معرفت، م
 سوره_مریم آیه ۳۹
وَأَنْذِرْهُمْ یَوْمَ الْحَسْرَةِ إِذْ قُضِیَ الْأَمْرُ وَهُمْ فِی غَفْلَةٍ وَهُمْ لَا یُؤْمِنُونَ
و آنان را از روز ندامت و حسرت بترسان، آن هنگام که کار (از کار) بگذرد ( وهمه چیز پایان یابد) در حالی که ( اکنون) آنان در غفلتند و ایمان نمی‌آورند.
 تفسیر_و_توضیح:
کلید همه‌ی بدبختی ها، غفلت است. غفلت از خداوند، غفلت از معاد، غفلت از آثار و پیامد های گناه، غفلت از توطئه های شیطان،  غفلت از تاریخ و سنت های آن و غفلت از جوانی و استع
بسم الله الرحمن الرحیم
 
برنامج قُمرة هو برنامج عبارة عن منصة إعلامیة متاحة للمشارکة من کل دول العالم لمن یرغب، وذلک بالدخول إلى الموقع الإلکترونی الذی تم الإعلان عنه فی نهایة عام 2015 للتعرّف على الشروط والمواضیع التی یمکن المشارکة بها وبإمکان أی راغب بالمشارکة أن ینتج فیدیو لا یزید عن 3 دقائق، بشرط أن یکون هادف ومؤثر وجذاباً ومبتکراً ولیس بأسلوب تقلیدی، وبعد ذلک یقوم بإرساله إلى الموقع وبعد ذلک یتم اختیار أفضل المشارکات وعرضها فی البرن
از سال پیش به نحو پراکنده مطالبی در نقد کتاب تحف العقول نگاشتیم که اکنون به عنوان شماره نخست از مجموعه نقد تحف العقول گردآورده و به صورت فایل زیر در وبلاگ قرار می‌دهیم.
 دریافت نقد تحف العقول- شماره1حجم: 1.79 مگابایت

فهرست مطالب: 
پیش‌گفتار
دیباچه‌ی تحف‌العقول
روایات نصیری در تحف‌العقول
1. یا اهل الایمان و محلّ الکتمان
2. حدیث سدیر
الف. حدیث سدیر در کتب نصیریه
ب. تعبیر «العذب الفرات»
ج. عبادت اسم و معنی
3. لا موصول و لا مفصول
4. روایت حسن بن م
سلام، یه روزی به رضایت دوستم و به دلیلی که دوست ندارم بگم.
بنابر این شد که بعد از ظهر ساعت فلان در فلانجا بیاد تا تنبیهش کنم.
برنامه این بود که 120ضربه فلکش کنم.(ان شاء الله که میدونید فلک چیه...)
روز و ساعت موعود 10 دقیقه دیر آمد و بنابراین 30 ضربه اضافه و در نتیجه150 ضربه قرار شد که به کف پاش بزنم.
داشت التماس میکرد که بگذر یا حداقل کمش کن که راضی نشدم به هیچ وجه فقط گفتم؛میتونیم در دو روز تنبیه رو انجام بدیم اما میشه 200 تا.
اونم قبول کرد.
پاش رو به مکان
روزانه 86 بار و نصفی به خودم میگم «وبلاگ نویسی برای تو اولویت نیست» خیلی منطقی می پذیرمش بعدم قرار می کنم دیگه ننویسم، اما بعدُ خمسة دقائق فقط(با لهجه غلیظ عربی الاصل خوانده شود)، مغزم یه ایده برای نوشتن پیدا می‌کنه و برای این نوشتن یعنی به هررر دری می‌زنه، از فلسفه و حکمت و قرآن و احادیث گرفته تاااا ساده ترین وقایع روز... یه پند معمولی هم وصل می‌کنه تهش که مثلا به شخص بنده ثابت کنه انتشار این مطلب مفیده! :)یعنی من شیفته این طبع پرحرفم شدم :) می
یکی از کتاب‌های عالی، خواندنی، هدیه‌دادنی و در عین‌حال مظلوم و مغفول با موضوع بانوی بانوان هستی حضرت زهرا (سلام الله علیها)، کتاب فاطمه الزهرا ام ابیها اثر علامه امینی است.
یک‌بار که علامه امینی از نجف به تهران می‌آیند یکی از شاگردان اهل معنایشان اصرار می‌کند تا علامه برایش از مقام حضرت زهرا (س) بگویند. این کتاب حاصل آن گفتار است که سال‌ها بعد از درگذشت علامه، نوارش توسط شاعر سرشناس مرحوم حبیب الله چایچیان پیاده می‌شود.
الغدیر، اثر مشه
«١٣٠»وَ مَنْ‌ یَرْغَبُ‌ عَنْ‌ مِلَّةِ‌ إِبْراهِیمَ‌ إِلاّ مَنْ‌ سَفِهَ‌ نَفْسَهُ‌ وَ لَقَدِ اصْطَفَیْناهُ‌ فِی الدُّنْیا وَ إِنَّهُ‌ فِی الْآخِرَةِ‌ لَمِنَ‌ الصّالِحِینَ‌ کیست که از آئین ابراهیم روى بگرداند،مگر کسى که خود را(فریب داده و)بى‌خردى کند؟و همانا ما او را در این جهان برگزیدیم و قطعاً او در جهان دیگر(نیز)از صالحان است. 
نکته‌ها: 
در آیات قبل،گوشه‌هایى از اهداف و شخصیّت حضرت ابراهیم بیان گردید.این آیه با توجّه به تابن
به خدا سوگند اگر قرآن تنها شامل همین ده حقیقت علمی بود برای صدق حقانیت و اعجاز آن کافی بود در حالی که قرآن دارای صدها حقائق علمی درباره کوه ها و دریاها و پزشکی و روانشناسی و... است که همه آن ها گواه صدق این کلام پروردگار است که می فرماید:
(سَنُرِیهِمْ آَیَاتِنَا فِی الْآَفَاقِ وَفِی أَنْفُسِهِمْ حَتَّى یَتَبَیَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَوَلَمْ یَکْفِ بِرَبِّکَ أَنَّهُ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ شَهِیدٌ) [فصلت: 53]
ترجمه: نشانه‏هاى خود را در کران
حکمت 405  نهج البلاغه  
جاهلان متظاهر به دین (اعتقادى، سیاسى)
 
] وَ قالَ عَلَیْهِ السَّلامُ: [
 
لِعَمَّارِ بْنِ یَاسِرٍ،  وَ قَدْ سَمِعَهُ یُرَاجِعُ الْمُغِیرَةَ بْنَ شُعْبَةَ کَلَاماً، دَعْهُ یَا عَمَّارُ، فَإِنَّهُ لَمْ یَأْخُذْ مِنَ الدِّینِ إِلَّا مَا قَارَبَهُ مِنَ الدُّنْیَا، وَ عَلَى عَمْدٍ لَبَسَ عَلَى نَفْسِهِ، لِیَجْعَلَ الشُّبُهَاتِ عَاذِراً لِسَقَطَاتِهِ.
 
و آن حضرت (که درود خدا بر او) فرمود:
(چون عمّار پسر یاسر با «مغیرة
قرآن کریم عقول بشر را به سوى به کار بستن هر امرى که استعمال آن فطرى او است و به سوى پیمودن راهى و روشى که به حسب طبع با آن مأنوس است و طبعش آن راه را مى‌شناسد هدایت می‌کند و آن عبارت است از مرتب و منظم کردن آنچه را می‌داند براى به دست آوردن آنچه را که نمی‌داند، آرى عقل بشر مفطور بر چند نوع تفکر است، مفطور بر این است که مقدماتى حقیقى و یقینى را در ذهنش ترتیب دهد، و از ترتیب آنها به نتایجى تصدیقى و واقعى که قبلا نمی‌دانسته برسد، و این همان برهان
مبصرین نے پیٹراس کے استعفے اور جنسی رسوائی کے اسباب کا جائزہ لیتے ہوئے لکھا کہ جنرل ڈیوڈ پیٹراس امریکہ کے سیاسی ماحول پر برملا تنقید کرتے تھے، اسرائیل کے اقدامات کو مورد تنقید بناتے تھے اور اسرائیل کے ساتھ امریکہ کے تزویری تعلقات پر سوال اٹھاتے تھے۔خیبر صہیون تحقیقاتی ویب گاہ: جنرل پیٹراس نے ۲۰۱۰ میں امریکی کانگریس سے خطاب کرتے ہوئے کہا تھا کہ اسرائیل کے ساتھ امریکی تعلقات مشرق وسطی کے عوام کے درمیان امریکہ مخالف جذبات کو تقویت مل رہی ہے ج
178-  و من خطبة له (علیه السلام)> فی الشهادة و التقوی ، و قیل إنه خطبها بعد مقتل عثمان فی أول خلافته <>اللّه و رسوله<لَا یَشْغَلُهُ شَأْنٌ وَ لَا یُغَیِّرُهُ زَمَانٌ وَ لَا یَحْوِیهِ مَکَانٌ وَ لَا یَصِفُهُ لِسَانٌ لَا یَعْزُبُ عَنْهُ عَدَدُ قَطْرِ الْمَاءِ وَ لَا نُجُومِ السَّمَاءِ وَ لَا سَوَافِی الرِّیحِ فِی الْهَوَاءِ وَ لَا دَبِیبُ النَّمْلِ عَلَی الصَّفَا وَ لَا مَقِیلُ الذَّرِّ فِی اللَّیْلَةِ الظَّلْمَاءِ یَعْلَمُ مَسَاق
 
 
 
 
 
پاورپوینت درس ششم عربی یازدهم تجربی و ریاضی
وب درس  پاورپوینت عربی یازدهم

پاورپوینت درس ششم عربی یازدهم تجربی و ریاضی را در این فایل قرار دادیم .درس ششم عربی قرآن یازدهم تجربی و ریاضی عنوان جالب و مورد توجهی را باز نموده است .پاورپوینت درس ششم عربی یازدهم تجربی و ریاضی به زندگی نامه یکی از دانشمندان بانوی غربی اشاره دارد به نام دکتر شیمل !  دکتر  آنه شیمل آلمانی تبار بود.
 درس ششم عربی یازدهم تجربی و ریاضی
محصولات وب درس در زمینه در
امام مہدی علیہ السلام اور ان سے دشمنی کے سلسلے
  
خدا اور رسول خدا صلی اللہ علیہ و آلہ و سلم نے جس دن سے حضرت امام مہدی علیہ السلام کے ظہور، ان کے ذریعہ دنیا کے عدل و انصاف سے بھرنے، ظلم و جور کے خاتمہ اور ظالم و جابر و ستم گر کی نابودی کی بشارت دی ہے، اس دن سے لوگوں نے ان کی دشمنی بھی شروع کردی ہے۔ امام مہدی علیہ السلام سے دشمنی آج بھی کسی نہ کسی شکل میں جاری ہے جیسے جیسے ظہور کا وقت قریب آتا جارہا ہے دشمنی بڑھتی جارہی ہے اور دشمنی کے نئے نئے اند
 
 
 
بزرگترین ومهم ترین  علل نزول قرآن را صیانت از کرامت انسان می دانم.
هر حرف ولغت و واژه ای که شما ازقران می بینید دقیقا برای قلب شماست.
اصلا برای خدانیست. هرکه بگوید: خداباخودش حرف زده  ویابرای فرمانفرمایی خودش این حرف هارا زده  بخدا دروغ بسته.
 زیرا دلیل بعثت ونزول جزپاسداشت کرامت وبلوغ انسانیت چیز دیگری نیست
مگه خدا کمبود داره که باانسان بازی کنه؟
 وبگه من دوست دارم انسان اسباب بازیم باشه؟
   یکی دوسال پیش سر یکی از کلاسهام بحث هدف از
 
بزرگترین ومهم ترین  علل نزول قرآن را صیانت از کرامت انسان می دانم.
هر حرف ولغت و واژه ای که شما ازقران می بینید دقیقا برای قلب شماست.
اصلا برای خدانیست. هرکه بگوید: خداباخودش حرف زده  ویابرای فرمانفرمایی خودش این حرف هارا زده  بخدا دروغ بسته.
 زیرا دلیل بعثت ونزول جزپاسداشت کرامت وبلوغ انسانیت چیز دیگری نیست
مگه خدا کمبود داره که باانسان بازی کنه؟
 وبگه من دوست دارم انسان اسباب بازیم باشه؟
  
یکی دوسال پیش سر یکی از کلاسهام بحث هدف ازآفر
با احترام
مطالبی که خواننده محترم قرائت می نماید در طی گذراندن دوره ی دانشگاهی با نام عرفان از منظر قرآن، روایات، احادیث و ادعیه از منظر حقیر عبور گذری داشته و سپس بر پایه  ارائه طلب درونی که مبنای پیدایش این صفحات می باشد و با امید به عنایت حضرت حق در ذیل آورده می شود:
 
خلاصه ترجمه مقدمه تفسیر المیزان علامه طباطبایی 
نخست باید بگوئیم : تفسیر که بمعنای بیان معانی آیات قرآنی و کشف مقاصد و مدالیل آنست ، و از قدیمی ترین اشتغالات علمی است که د
رئیس اسبق
شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر گفت: «دو چهرگان» چهره واقعی گروه موسوم به
«عدالت‌خواهی شاهین‌شهر» به همراه تحلیل اتهام افکنی اخیر ایشان است.


به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، دکتر
حمیدرضا مقدسی رئیس اسبق شورای شهر شاهین‌شهر در  پاسخیه چهارم خود به
ادعای مطرح‌شده از سوی جریان موسوم به عدالت‌خواهی شاهین‌شهر راجع به پروژه
موسوم به سمبلیک طی یادداشتی تحت عنوان «دوچهرگان» به شرح زیر پاس
 به گزارش پایگاه خبری صدای جویا اصفهان، دکتر
حمیدرضا مقدسی رئیس اسبق شورای شهر شاهین‌شهر در پاسخیه هفتم خود به ادعای
مطرح‌شده از سوی جریان موسوم به عدالت‌خواهی شاهین‌شهر راجع به پروژه
موسوم به سمبلیک طی یادداشتی تحت عنوان «دوچهرگان» به شرح زیر پاسخ داده
است؛
باسمه تعالی

"واذا رایتهم تعجبک اجسامهم و ان یقولوا تسمع لقولهم کانهم خشب مسنده یحسبون کل صیحه علیهم "
و تو چون آن منافقان را
مشاهده‌کنی تو را به شگفت آورند و اگر سخن گویند به سخ
پندهای خدا به عیسی علیه‌السلام

اشاره

پندهای خدا به عِیسی علیه‌السلام
علی بن ابراهیم از پدرش از علی بن اسباط از ائمه معصومعلیهم‌السلام
نقل کرده که: در پندهای خداوند به عیسی بن مریمعلیه‌السلام
آمده است:
ای عیسی! من پروردگار تو و پروردگار پدرانت هستم،
نامم واحد [و یکتا] است، و من یگانه ای هستم که همه چیز را به تنهایی
آفریدم، و هرچیز ساخته من است، و همه به سوی من باز می گردند.
ای عیسی! تو به فرمان من مسیح
هستی، و تو به اذن من از گِل همچون پرنده

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها